2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
Bron: Canva Pro License

Hoe de verkoopkansscore werkt

De functie biedt adverteerders een numerieke beoordeling van 0 tot 100, die aangeeft hoe effectief hun campagnes zijn geconfigureerd voor optimale prestaties. Dit scoresysteem biedt realtime begeleiding bij het instellen van campagnes en biedt bruikbare suggesties die adverteerders kunnen implementeren om hun advertentieresultaten mogelijk te verbeteren.

Het systeem van Meta evalueert campagnes op basis van het aantal platformaanbevelingen dat adverteerders kiezen om te implementeren, in plaats van de werkelijke prestatiestatistieken van live campagnes te analyseren.

Opportunity Score

Source: Facebook

Aanbevelingscategorieën en implementatie

Volgens de uitleg van Meta rangschikt het scoremechanisme suggesties op basis van de verwachte prestatie-impact. De aanbevelingen zijn onder meer:

  • Bewezen best practices
  • Foutcorrecties
  • Waarschuwingswaarschuwingen die problemen in campagnes identificeren , zoals opmaakproblemen, ontbrekende elementen of schendingen van de naleving van het beleid

Het AI-systeem van het platform is gebaseerd op experimenteel gevalideerde optimalisatiestrategieën die effectief zijn gebleken in verschillende advertentiescenario’s.

Prestatie-impact en testresultaten

Tijdens de testfasen meldde Meta dat adverteerders die de aanbevelingen van de Opportunity Score volgden, een mediane verlaging van 12% in hun kosten per resultaat ervoeren. Het bedrijf erkent echter dat deze suggesties voorspellingen zijn in plaats van gegarandeerde prestatieverbeteringen.

Beschikbaarheid en strategische overwegingen

De kansenscore is nu toegankelijk in Meta Advertentiebeheer voor alle advertentieaccounts wereldwijd. Hoewel de tool systematische richtlijnen biedt voor het verfijnen van campagnes, moeten adverteerders deze aanbevelingen beschouwen als optimalisatiemogelijkheden in plaats van als definitieve vereisten voor succes.

De functie vertegenwoordigt Meta’s voortdurende investering in AI-aangedreven advertentietools die zijn ontworpen om campagnebeheer te vereenvoudigen en tegelijkertijd de resultaten van adverteerders op Facebook – en Instagram-platforms te verbeteren.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+