2 min. lezen

Meta Reels zorgt voor 87% hogere Gen Z-merkbetrokkenheid

Meta wil zijn kracht aantonen bij het ondersteunen van bedrijfsgroei. Ze beweren dat het Reels-formaat creativiteit kan benutten, waardoor het een krachtig hulpmiddel is om in contact te komen met consumenten. Met meer dan 3,5 miljard Reels die dagelijks op Facebook en Instagram worden gedeeld, zijn korte video's een sleutelelement voor betrokkenheid geworden. Tot 50% van de tijd die op Instagram wordt doorgebracht, wordt besteed aan het kijken naar Reels. Dus hoe kun je er het beste van maken?

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Meta Reels zorgt voor 87% hogere Gen Z-merkbetrokkenheid
Bron: Meta

Meta’s Uit het document Catalyzing Connections blijkt dat 87% van de Gen Z-gebruikers een merk begon te volgen na het bekijken van de Reel. 80% heeft zelfs een aankoop gedaan na het bekijken ervan. Dit toont duidelijk het belang van videocontent aan bij het beïnvloeden van consumentengedrag.

Met het groeiende aandeel van video, dat nu goed is voor 60% van de tijd die op Facebook en Instagram wordt doorgebracht, bieden Reels-advertenties merken een unieke kans om klanten te bereiken waar ze het meest betrokken zijn.

Meta benadrukt drie belangrijke creatieve principes die de effectiviteit van Reels-advertenties maximaliseren:

  1. Denk verticaal: advertenties in 9:16-formaat presteren beter.
  2. Zet in op geluid: Video’s met geluid zorgen voor een hogere betrokkenheid.
  3. Handhaaf de veilige zone: Creatieve elementen in de advertentie moeten zichtbaar en effectief zijn binnen de Reels-interface. De “veilige zone” is de ruimte in de video waar de inhoud niet overlapt met de gebruikersinterface van de toepassing, zoals bedieningselementen, grafische elementen of bijschriften.
Meta Reels Drives 87% Higher Gen Z Brand Engagement

Source: Meta

Volgens de gegevens van Meta leidt het gebruik van deze creatieve principes tot 34% lagere kosten per resultaat (CPR) in vergelijking met beeldadvertenties en tot twee keer de distributie binnen de plaatsing van Reels.

Campagnes met geoptimaliseerde creatieve elementen registreerden een verdeling van 68% over Feed, Stories en Reels, wat hun effectiviteit bevestigt.

Weet je nu hoe je Reels Ads gaat gebruiken om je merk te ondersteunen?

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU