
Belangrijke updates
- Uitgebreide toegang tot omnichannel-advertenties ter ondersteuning van online verkoop en in fysieke winkels
- Nieuwe toepassingen van generatieve AI voor de detailhandel, waaronder virtueel uitproberen en het genereren van achtergronden voor catalogusadvertenties
- Een vereenvoudigde betaalervaring testen voor Shops-advertenties in de Verenigde Staten en bepaalde internationale markten
- Introductie van advertenties in Facebook-meldingen
Omnichannel-advertenties voor iedereen
Meta breidt wereldwijd de toegang tot omnichannel-advertenties uit, die deze zomer beschikbaar zullen zijn. Met deze advertenties kunnen adverteerders klanten naar de dichtstbijzijnde winkels met beschikbare producten leiden en kortingen onder de aandacht brengen die bezoeken aan fysieke winkels motiveren. Volgens de gegevens van Meta zagen adverteerders die omnichannel-advertenties gebruikten 15% lagere kosten voor klantenwerving (CPA) en 12% hoger rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).
Craig Brommer, CMO van American Eagle, verklaarde: “Advertenties zijn een cruciaal onderdeel van onze marketingstrategie om een jonger publiek te bereiken en de verkoop online en in onze meer dan 800 winkels te stimuleren. Met omnichannel-advertenties waren we in staat om een 48% hoger omnichannel-rendement op advertentie-uitgaven te behalen bij onze kerndoelgroep – 18-24-jarige shoppers.”
Meta introduceert nieuwe tools: verbeteringen voor e-commerce
Meta introduceert ook updates voor tools voor online verkoop:
- Vereenvoudigde betaalervaring voor winkeladvertenties: het testen begint dit jaar, zodat klanten hun aankoop op de website van de adverteerder kunnen voltooien nadat ze hun winkelwagentje in een winkel hebben gemaakt. Het testen begint in Australië en Taiwan.
- Door Partnership-advertenties en Advantage+-catalogusadvertenties te combineren , wordt het gebruik van content van creators in catalogusadvertenties mogelijk.
- Nieuwe optimalisatie voor het weergeven van extra producten – het advertentiesysteem kan andere relevante producten uit de catalogus tonen. In tests zagen adverteerders een gemiddelde stijging van 14% in ROAS. De Britse retailer Boden realiseerde een stijging van 23% in ROAS en Dexter in Latijns-Amerika zag een daling van 25% in conversiekosten.

Source: Socialmediatoday.com
Nieuwe mogelijkheden met generatieve AI
Meta breidt het gebruik van generatieve AI voor de detailhandel uit:
- Virtueel passen van kleding op digitale modellen
- Genereren op de achtergrond voor catalogusadvertenties
- Meer gepersonaliseerde tekstgeneratie voor advertentietekst
Nieuwe indelingen en plaatsingen
Dit voorjaar begint Meta met het testen van advertenties in Facebook-meldingen, waardoor adverteerders een nieuwe ruimte krijgen om klanten te bereiken en herhaalbezoeken aan te moedigen.
Aanvullende updates zijn onder meer:
- De mogelijkheid om een e-mail aan te vragen voordat promotiecodes in advertenties worden gedeeld
- Wereldwijde beschikbaarheid van sitelinks in advertenties op Instagram
Nissan testte sitelinks om klanten rechtstreeks naar voertuiginformatie in Europa te leiden en registreerde een toename van 39% in weergaven van bestemmingspagina’s en een toename van 19% in gekwalificeerde websitebezoeken.