2 min. lezen

Met een functie met één klik maakt Google Ads het eenvoudiger om over te schakelen naar maandelijkse facturering

Google Ads brengt een grote verandering aan in zijn betalingssysteem door een eenvoudigere optie "Overschakelen naar maandelijkse facturering" toe te voegen. Deze optie met één klik is bedoeld voor adverteerders die hun factureringskeuzes moeten wijzigen omdat Google adverteerders met grote budgetten onlangs heeft verteld dat ze moeten stoppen met het gebruik van creditcards of betaalpassen om te betalen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Met een functie met één klik maakt Google Ads het eenvoudiger om over te schakelen naar maandelijkse facturering
Bron: Depositphotos

De nieuwe functie maakt deel uit van een grotere verandering die Google aanbrengt in de manier waarop betalingen werken. Adverteerders die getroffen zijn , moeten vóór 31 juli 2024 overschakelen naar bankgebaseerde keuzes, anders lopen ze het risico dat hun accounts worden gesloten. Creditcards en betaalpassen worden niet meer geaccepteerd voor sommige Google-accounts, wat waarschijnlijk de oorzaak is van deze wijziging.

Google zal tot 2024 waarschuwingen blijven sturen om te benadrukken hoe belangrijk het is om snel te handelen.

Enkele belangrijke dingen over de nieuwe functie zijn:

  • Een duidelijk overzicht van de deadlines op de accountpagina
  • Een gestroomlijnd overdrachtsproces dat begint met e-mails
  • Een gerichte uitrol voor marketeers die getroffen zullen worden

Google heeft het over de voordelen, zoals meer vrijheid en controle. Maar sommige mensen in het bedrijf maken zich zorgen dat adverteerders problemen kunnen krijgen met hun cashflow.

Deze functie met één klik lijkt de poging van Google te zijn om de overstap gemakkelijker te maken voor accounts die worden beïnvloed. Adverteerders moeten waarschuwingen in de gaten houden en snel handelen om ervoor te zorgen dat hun campagnes niet worden onderbroken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK
3 min. lezen

Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK

Amazon heeft zojuist bewezen dat zomerwinkelen de winterverkoop kan verslaan. Het allereerste vierdaagse Prime-evenement van de retailgigant (8-11 juli) genereerde £ 2,08 miljard aan online uitgaven in het VK – bijna het dubbele van wat Black Friday in 2024 trok. Uit de cijfers blijkt dat consumenten nog steeds hongerig zijn naar grote kortingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat
3 min. lezen

Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat

Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU