Het belang van strategie
Het aanspreken van 95% van de potentiële klanten die niet actief op zoek zijn naar oplossingen en opvallen in een markt waar 81% van de B2B-kopers onmiddellijk voor bekende merken kiest, zijn twee van de grootste uitdagingen waarmee B2B-marketeers worden geconfronteerd.
Een grondig begrip van de voorkeuren van de klant en strategische afstemming van de campagne op de bedrijfsdoelstellingen zijn essentieel voor succes.
Belangrijke onderzoeksresultaten
Met meer dan 1.700 kopers van B2B-technologie in de VS, het VK en India, identificeert het uitgebreide “Business of Influence”-onderzoek fascinerende patronen in informatieconsumptie:
De invloed van videocontent
- Volgens 63% van de B2B-kopers spelen korte sociale video’s een doorslaggevende rol bij aankoopbeslissingen. Met name door influencers geproduceerde video’s worden door 80% van de consumenten van videocontent gerangschikt als een van de meest betrouwbare B2B-contentformaten.
De factor van invloed
- Zevenenzestig procent van de kopers die bekend zijn met B2B influencer marketing benadrukt hoe belangrijk het is wanneer ze opties overwegen. 53% van de B2B-kopers noemt vakkennis als het belangrijkste kenmerk van influencers. Bovendien vergroten professionele inzichten volgens 67% van de gebruikers van B2B-influencer-content de productbekendheid en het merkvertrouwen.
Groei van het platform
Volgens hun interne statistieken is video-inhoud de drijvende kracht achter de groei van het LinkedIn-platform, zoals blijkt uit een toename van 34% in uploads op jaarbasis.
Verbeterde platformfuncties
Innovatie in live-evenementen
Ze introduceren dit kwartaal nieuwe functies als reactie op de groei van 14,4% van Live Events in de afgelopen 12 maanden en de 2,3x hogere klikfrequenties van Thought Leader Ads dan traditionele beeldadvertenties:
- Thought Leader-advertenties gebruiken om berichten van leden over live-evenementen van bedrijfspagina’s te integreren met voorbeeldvideo’s van 30 seconden om het evenement te promoten
- Verbeterde lokale targeting om aangepaste evenementervaringen te creëren
- Meer opties voor inhoud: de mogelijkheid om documenten en video’s te adverteren
- Aanvullende campagnedoelen zijn onder meer videoweergaven, websiteconversies, betrokkenheid en merkbekendheid.
Met AI-aangedreven creatieve tools die beschikbaar zijn in het Engels, ondersteunt de LinkedIn Accelerate-bèta nu leadgeneratie en doelstellingen voor websitebezoeken wereldwijd in alle talen. In de komende maanden zullen er wereldwijd geleidelijk meer formats en doelen worden toegevoegd.