2 min. lezen

Lidl test scanfunctie voor smartphones in vier winkels

Lidl test technologie die de manier waarop miljoenen Britten winkelen zou kunnen veranderen. De discountgigant test een functie waarmee klanten artikelen met hun telefoon kunnen scannen en rechtstreeks naar de zelfscankassa kunnen lopen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Lidl test scanfunctie voor smartphones in vier winkels
Bron: Depositphotos: Photo by krzysztof12

Lidl is van plan om zelfscannen toe te voegen aan zijn Lidl Plus-app, zodat klanten artikelen kunnen scannen tijdens het winkelen en kunnen betalen bij de zelfscankassa.

De functie wordt in september gelanceerd met een proef met vrienden en familie in vier winkels. Volgend jaar volgt een bredere uitrol als het testen goed gaat.

Shoppers kunnen producten scannen terwijl ze winkelen, uitgaven in realtime volgen en besparingen zien opstapelen. De betaling gebeurt via bestaande self-checkout automaten met dezelfde app.

Ryan McDonnell, CEO van Lidl GB, zei in Retail Gazette: “Of klanten nu de voorkeur geven aan de traditionele kassa, zelfbediening of zelfscanning, bij Lidl hebben ze altijd de controle over hoe ze winkelen.

De update bouwt voort op de bestaande app van Lidl, die al loyaliteitsbeloningen en digitale kortingsbonnen afhandelt. Door zelfscannen toe te voegen, hoeven klanten geen aparte apps te downloaden of nieuwe systemen te leren kennen.

Andere retailers hebben soortgelijke functies geïntroduceerd. Met Tesco’s “Scan as you Shop” en Sainsbury’s “SmartShop” kunnen klanten de traditionele kassa overslaan door artikelen op hun telefoon te scannen.

De proef in september moet uitwijzen of Lidl-shoppers dit gemak willen. Succes zou de uitrol in 2025 naar meer winkels in Groot-Brittannië kunnen versnellen.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU