1. Duurzaamheidsplannen: de waarde van bewust consumeren
Klanten van vandaag maken zich steeds meer zorgen over de impact op het milieu. Tijdens Black Friday 2024 zien we merken die zich richten op duurzaamheid opvallen. Zo begon het merk Patagonia 8 jaar geleden de strijd aan tegen agressieve kortingen. In plaats daarvan richtte het zich op hergebruik en initiatieven en educatie op het gebied van duurzaamheid, om zich succesvol te onderscheiden en contact te maken met een bewust publiek.
2. Speciale aanbiedingen en flitspromoties
Dankzij FOMO (Fear Of Missing Out) zorgen flash deals en exclusieve promotiestijdens de laatste uren van Black Friday voor een enorme boost in de conversies. Zorg ervoor dat u in 2024 tijdelijke aanbiedingen plant die inspireren tot snel kopen. Richt u op klanten die uw winkel eerder hebben bezocht en presenteer hen aantrekkelijke aanbiedingen vlak voordat ze de kans zouden missen.
3. Verbeterde Omnichannel
Omnichannel is nog steeds van vitaal belang en vlekkeloze winkelervaringen tussen online en fysieke winkels zullen tijdens Black Friday 2024 meer dan ooit nodig zijn. Klanten willen keuzes als “click & collect”; Ze willen online kunnen kopen en in de winkel kunnen verzamelen, genieten van speciale specials zowel online als op echte locaties. Een goed geïmplementeerde omnichannel-aanpak verhoogt de conversiekansen en verbetert de klantbeleving.
4. Retargeting en geavanceerde personalisatie
Consumenten hebben nu heel andere verwachtingen over maatwerk. Geavanceerde remarketing en doelgroepsegmentatie zullen tijdens Black Friday 2024 meer worden gebruikt om het aantal conversies te verhogen. De verkoop kan sterk worden beïnvloed door promoties, aanbiedingen en productsuggesties aan te passen met behulp van gegevens over gebruikersgedrag. Personalisatie is ook sterk afhankelijk van e-mailmarketingtechnologieën, die de open rates en klikken verhogen wanneer aanbiedingen worden afgestemd op bepaalde voorkeuren.
5. De opkomst van Black Week en vroege promoties
De verspreiding van Black Friday naar wat nu bekend staat als “Black Week” of zelfs “Black Month” wijst duidelijk in de richting van 2024. Steeds meer winkels beginnen hun campagnes voor de officiële dag om klanten zo vroeg mogelijk aan te trekken. Met deze strategie kunnen winkels pieken in de vraag verminderen en hun klanten een aangenamere winkelomgeving bieden.
Deze trends zijn slechts het topje van de ijsberg. Als u uw e-commerce naar een hoger niveau wilt tillen en wilt zorgen voor een succesvolle Black Friday, blijf dan op de hoogte 👇.