
AI omarmen om creatieve tools te verbeteren
Het platform heeft beloofd zijn tools op het gebied van creativiteit aanzienlijk te veranderen.
“Instagram is echt gebaseerd op het idee om iedereen in staat te stellen iets creatiefs te delen dat ze met trots deelden, en dus willen we dat verdubbelen door ervoor te zorgen dat onze creatieve tools over de hele linie de beste in hun klasse zijn, wat ze nu niet zijn”, zegt Mosseri.
Hij benadrukt dat AI-technologieën hun huidige tools zullen verbeteren om makers te helpen inhoud van een hoger kaliber te produceren. Instagram begon in april vorig jaar de voorkeur te geven aan kleinere makers boven contentaggregators, wat werd gevolgd door aanzienlijke algoritmische veranderingen.
Messaging komt naar voren als de belangrijkste manier om inhoud te delen
De tweede essentiële pijler is gebruikerscommunicatie. Verrassend genoeg is het belangrijkste kanaal van het platform voor het delen van inhoud nu messaging. Dit onderzoek verandert de manier waarop conventionele successtatistieken worden bekeken; Directe communicatie wordt belangrijker dan likes en volgers.
“Wat betreft het verbinden met vrienden, verdubbelen we de berichtenuitwisseling, wat trouwens de belangrijkste manier is waarop mensen tegenwoordig op Instagram delen, ook al denken veel mensen niet op die manier aan ons”, zei Mosseri in verwijzing naar de nadruk op berichten op het platform.
Het is interessant dat meer dan de helft van de inhoud in Instagram-feeds is afgeleid van AI-aanbevelingen, met name van het Reels-formaat, gezien recente wijzigingen in het beleid van Meta met betrekking tot acceptabele spraak en fact-checking. Volgens Mosseri is het platform van plan om nieuwe manieren te testen voor gebruikers om te communiceren.
Succesfactoren voor inhoud verschuiven met gebruikersgedrag
Hoewel het nog steeds onduidelijk is hoe door AI gegenereerde inhoud moet worden gecategoriseerd, moeten makers van inhoud prioriteit blijven geven aan originaliteit. Volgens onderzoek is de meest waarschijnlijke inhoud die viraal gaat en conversies verhoogt, die welke gevoelens van dominantie, opwinding en plezier oproept.
Deze wijzigingen vallen samen met een grote verschuiving in het gedrag van gebruikers van sociale media, dat evolueert naar meer methoden voor het delen van privé-inhoud.