2 min. lezen

Instagram introduceert nieuwe statistieken

Instagram blijft zijn analysetools verfijnen om makers van inhoud - en dus e-commercemerken - te helpen de betrokkenheid van het publiek te maximaliseren. Het platform heeft nieuwe Reels-statistieken geïntroduceerd waarmee bedrijven het gedrag van het publiek beter kunnen begrijpen en inhoud kunnen optimaliseren om een maximaal bereik en conversies te bereiken.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Instagram introduceert nieuwe statistieken
Bron: Depositphotos

Bekijk koers komt binnen

Een van de belangrijkste updates is de View Rate-metriek, die laat zien welk percentage van de kijkers de video langer dan drie seconden heeft bekeken. Dit resultaat is vergelijkbaar met het gemiddelde kijkgedrag van je andere video’s.

Dit helpt je te bepalen of een bepaalde video de aandacht beter of slechter vasthield dan normaal.

Ontwikkeling van weergaven in de loop van de tijd

Een andere belangrijke update is Views Over Time, die een gedetailleerder beeld geeft van hoe de betrokkenheid van het publiek zich ontwikkelt. De mogelijkheid om gegevens te filteren tussen volgers en willekeurige profielen die uw inhoud hebben bekeken, voegt een ander niveau van publiekssegmentatie toe.

Door inzicht te krijgen in patronen in kijkersretentie, kunnen merken hun boodschap en visuele stijl aanpassen voor betere resultaten.

Nieuwe tips voor het verbeteren van videoprestaties

Instagram heeft een nieuwe sectie met prestatietips voor Reels geïntroduceerd, die een snel overzicht geeft van hoe individuele video’s presteren. Dit moet helpen om te bepalen welke formaten en onderwerpen het publiek het meest interesseren.

Wat zullen Instagram en zijn nieuwe statistieken brengen?

Instagram heeft benadrukt dat de belangrijkste factor bij het vergroten van het videobereik de totale kijktijd is. Hoe langer een kijker bij de video blijft, hoe beter het algoritme van Instagram deze beoordeelt en verspreidt.

Dit is het moment om je te concentreren op het creëren van boeiende inhoud die de aandacht van de kijker zo lang mogelijk vasthoudt.

Door gebruik te maken van deze updates kunnen merken elementen identificeren die ervoor zorgen dat het publiek blijft kijken, creatieve strategieën optimaliseren om de kijktijd te maximaliseren en de voorkeuren van zowel volgers als potentiële nieuwe klanten beter begrijpen .

Aangezien Instagram steeds meer de voorkeur geeft aan video-inhoud, zullen deze nieuwe statistieken cruciaal zijn om de betrokkenheid te vergroten en het publiek uit te breiden of de verkoop te ondersteunen.

Artikel delen
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Vergelijkbare artikelen
Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat
3 min. lezen

Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat

Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU richt zich op goedkope online-import: nieuwe regels gelden voor 12 miljoen dagpakketten
3 min. lezen

EU richt zich op goedkope online-import: nieuwe regels gelden voor 12 miljoen dagpakketten

Elke dag stromen 12 miljoen kleine pakketjes Europa binnen vanuit online winkels van buiten de EU. De meeste worden opzettelijk ondergewaardeerd om belastingen te ontwijken, en veel bevatten onveilige producten. Nu wil het Europees Parlement het spel veranderen met nieuwe regels die de manier waarop we online winkelen kunnen veranderen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen
3 min. lezen

Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen

De cijfers zijn onthutsend. Uit een nieuw onderzoek onder 24.000 shoppers wereldwijd blijkt dat 70% verwacht tegen 2030 het grootste deel van hun boodschappen op sociale media te doen. Dat betekent dat de e-commercesites in Amazon-stijl die tegenwoordig domineren, binnen vijf jaar relikwieën kunnen worden. De revolutie van social shopping komt er niet – hij […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU