Hoe trefwoorden te begrijpen
Trefwoorden zijn woorden en zinnen die worden gebruikt om online content te maken en te verbeteren. Ze worden ook wel SEO-zoekwoorden genoemd. In de ogen van een mogelijke klant zijn het de woorden die ze in de zoekbalk plaatsen die het beste de goederen of diensten beschrijven die ze willen vinden of de vraag die ze willen stellen. Voor marketeers vertellen zorgvuldig gekozen trefwoorden zoekmachines over de inhoud van uw pagina en helpen ze hen deze te rangschikken en voor te stellen.
Trefwoorden kunnen u veel vertellen over hoe uw publiek denkt en voelt, en ook over wat ze willen en nodig hebben – zoekwoordintentie. Het gebruik van de juiste trefwoorden in uw schrijven kan het succes van uw bedrijf aanzienlijk verbeteren. Trefwoorden worden meestal gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) of algemene marketing. Het doel is dat de zoektermen van een klant overeenkomen met zoekwoorden op uw site.
Waarom zoekwoordenonderzoek belangrijk is
De termen op uw website beschrijven uw bedrijf en wat u verkoopt. Maar zoekmachines zoals Google gebruiken het aantal en de kwaliteit van zoekwoorden in uw inhoud om te beslissen waar uw site op een resultatenpagina van een zoekmachine (SERP) moet worden geplaatst. Meer verkeer en exposure komen van hogere SERP-ranglijsten. In feite gaat ongeveer 32% van alle klikken naar het eerste resultaat in een Google-zoekopdracht.
Door zoekwoordenonderzoek te doen, kunt u de beste termen vinden die zowel populair als specifiek zijn. Op deze manier kunt u aan de behoeften van klanten voldoen voordat ze het weten. Het gebruik van goede zoekwoorden in blogposts, artikelen of productdetails kan uw website helpen hoger te scoren, wat meer bezoekers zal opleveren en u zal helpen uw concurrenten te verslaan.
Hoe te beginnen met zoekwoordenonderzoek
Voordat u begint met uw zoekwoordenonderzoek om uw schrijven te verbeteren, moet u vertrouwd raken met enkele basisideeën:
- Focuszoekwoorden zijn de belangrijkste term waarop u wilt scoren en neem ze met opzet op in uw titel, URL, metabeschrijving en tekst
- Long-tail zoekwoorden zijn specifieke zinnen met drie of meer woorden die shoppers die verder in de koopcyclus zijn, vaak gebruiken
- Het begrijpen van het doel van de zoekopdracht van een gebruiker wordt trefwoordbetekenis genoemd
- Maandelijks zoekvolume, of MSV, is het gemiddelde aantal keren dat er elke maand op een trefwoord wordt gezocht
- Topical authority betekent het tonen van de kennis van uw website door middel van gedetailleerde inhoud die is gekoppeld aan andere inhoud
Onderzoek doen naar zoekwoorden
Volg deze stappen om de zoekwoorden te vinden die u nodig hebt om de mensen aan te trekken die u wilt en om een sterke zoekwoordstrategie op te bouwen:
- Typ brede problemen die verband houden met uw niche
- Voeg zoektermen toe die mensen kunnen gebruiken om elk onderwerp te vinden
- Zoek zoekwoorden die erbij horen
- Controleer de sterkte van zoekwoorden
- Ontdek hoe u scoort in uw vakgebied
- Controleer het zoekdoel
De rangschikking van zoekwoorden stabiel houden
Om uw zoekwoordresultaten hoog te houden, moet u op de hoogte zijn van wijzigingen in het algoritme en uw inhoud regelmatig bijwerken. Vind nieuwe kansen en populaire zoekwoorden die uw inhoud kunnen helpen hoger te scoren.
Vergeet niet dat zoekwoordenonderzoek slechts de eerste stap is in uw SEO-plan . Zorg ervoor dat al uw inhoud nuttig, gemakkelijk te lezen en volledig is als u echt wilt opvallen. On-page SEO is belangrijk en uw website moet eenvoudig te gebruiken zijn en goed werken op telefoons.
Geduld hebben terwijl je langzaam omhoog gaat in de SERP’s is belangrijk voor organische SEO, wat tijd kost. Na verloop van tijd zullen het verkeer en de zichtbaarheid van uw website beter worden als u doorgaat en de juiste methoden gebruikt.