4 min. lezen

Hoe maak je e-mailcampagnes die werken

Laten we zeggen dat het een mooie zaterdagochtend is. Je bent druk bezig met het organiseren van een gezinsvakantie met je kinderen. Je ontvangt een e-mail van een outdoor adventure bedrijf. Het vertelt je over een unieke kans om je gezin mee te nemen op een leuke reis in het bos. De onderwerpregel "Ontsnap naar de wildernis: een leuk familieavontuur wacht op je" trekt je aandacht, en wanneer je de e-mail opent, krijg je een persoonlijke aanbeveling voor e-mailcampagnes voor een driedaagse reis naar een afgelegen camping, compleet met kindvriendelijke activiteiten en een speciale vroegboekkorting.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Hoe maak je e-mailcampagnes die werken
Bron: Depositphotos

Wat onderscheidt deze e-mailcampagnes? Laten we eens kijken naar de belangrijkste factoren die e-mailcampagnes effectief maken.

Ontwerp uw e-mailcampagnes vanaf nul

De onderwerpregel van een e-mail is het eerste punt van interactie dat de aandacht van de ontvanger trekt. De pre-header biedt een sneak peek van de inhoud, terwijl de header de identiteit van het merk onthult. De voettekst bevat contactgegevens, juridische kennisgevingen en afmeldlinks. Een goed gestructureerde e-mail verhoogt de betrokkenheid en vormt de basis voor de volgende inhoud.

De onderwerpregel van een e-mail is cruciaal voor het maken van een goede eerste indruk. Het moet specifiek, gepersonaliseerd en kort zijn, met A/B-testen om de beste aanpak te bepalen. Body copy moet boeien, structuur bieden en duidelijke oplossingen bieden voor specifieke problemen.

Visuele en ontwerpverbetering

Om het effect van je bericht te vergroten :

  • Gebruik relevante afbeeldingen die er nauw mee verwant zijn
  • Maak visueel aantrekkelijke infographics die complexe gegevens of instructies vereenvoudigen door gebruik te maken van eenvoudige lettertypen en kleuren
  • Optimaliseer afbeeldingen voor alle apparaten door gebruik te maken van een responsief ontwerp, foto’s met een hoge resolutie en consistente kleurenpaletten
  • Behoud merkconsistentie door kleuren te selecteren die passen bij uw merkpalet en uw logo subtiel op te nemen
  • Lijn foto’s uit om de lezer te helpen bij het navigeren door de inhoud
  • Gebruik afbeeldingen met een duidelijk brandpunt om uw boodschap over te brengen
  • Vermijd rommelige achtergronden, die de aandacht kunnen afleiden van het hoofdonderwerp van de afbeelding

Source: Hubspot.com

Maak uw CTA’s onmisbaar

Een goed opgestelde call-to-action (CTA) is van cruciaal belang voor het vergroten van de interactie met e-mailcampagnes. Gebruik duidelijke, gebiedende taal, ontwerp met een doel en plaats de CTA prominent. A/B-testen zijn van cruciaal belang voor het verfijnen van e-mailtactieken door zich op één variabele tegelijk te concentreren en de juiste tools te gebruiken. Het vergelijken van onderwerpregels en CTA’s kan bijvoorbeeld helpen om te beoordelen welke het beste resoneert met het publiek.

Inzicht in uw publiek, het verkrijgen van gegevens, het opbouwen van zinvolle segmentatie en het afstemmen van e-mails zijn allemaal nodig voor effectieve aanpassing van e-mailmarketing. Dit omvat het gebruik van CRM-systemen, het segmenteren van klanten en het personaliseren van e-mails op basis van hun unieke interesses.

Wanneer moet je het opsturen?

Om het beste moment te vinden voor het openen en klikken van e-mails, moet worden getest. Sorteer op tijdzone en probeer vervolgens verschillende verzenddagen en -tijden uit. Pas de frequentie aan in het licht van betrokkenheid en opmerkingen van abonnees.

Source: Hubspot.com

Maximaliseer de effectiviteit van uw e-mailcampagnes marketing

E-mailmarketingcampagnes zijn essentieel om met uw publiek te communiceren door middel van weloverwogen inhoud, timing en ontwerp. Door de communicatie aan te passen en uw publiek te verdelen, verbetert u de interactie. Succesvolle conversies worden gedreven door duidelijke call-to-actions. Om e-mailmarketing, auditcampagnes, testonderwerpregels en CTA-taal te verbeteren, verbetert u de personalisatie met klantgegevens, zorgt u ervoor dat de e-mail op mobiele apparaten werkt en dat de tijd wordt verzonden voor de hoogst mogelijke open rates.

Door op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing, kunnen e-commercebedrijven een concurrentievoordeel behouden en groei op lange termijn stimuleren. We blijven de nieuwste trends op het gebied van e-mailmarketing volgen en geven tips over hoe u deze kunt toepassen op uw e-commercestrategie. Blijf op de hoogte voor meer👇!

 

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Succesvolle e-mailmarketing onthuld: 10 essentiële principes voor succes
4 min. lezen

Succesvolle e-mailmarketing onthuld: 10 essentiële principes voor succes

E-mailmarketing is een essentieel hulpmiddel voor elk succesvol bedrijf. Maar hoe zorg je ervoor dat je e-mailcampagnes echt effectief zijn en je klanten tevreden houden? Succes hangt van veel factoren af, dus hier zijn 10 belangrijke regels om u te helpen boeiende e-mails te maken en maximale effectiviteit te bereiken.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+