2 min. lezen

Grensoverschrijdende e-commerce groeit in Europa

De Europese e-commerce genereerde vorig jaar 107 miljard euro aan grensoverschrijdende omzet. De grensoverschrijdende markt bereikte een omzet van 237 miljard euro. Ten opzichte van vorig jaar betekent dit een stijging van 32%

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Grensoverschrijdende e-commerce groeit in Europa

In 2022 was de Europese grensoverschrijdende e-commerce goed voor 179 miljard euro. Hiervan genereerden webwinkels een recordomzet van 105,5 miljard euro. Het Cross-Border Commerce Europe-rapport zegt dat tot 32% van alle Europese online verkopen afkomstig is van grensoverschrijdende verkoop.

De totale B2C online omzet in Europa bedroeg 741 miljard euro. Dit is een stijging van 13% ten opzichte van 2022. Van die totale omzet werd tot 32% gegenereerd door grensoverschrijdende verkopen.

Met wie gaat het goed?

Het bedrijf rangschikt jaarlijks de 500 grootste grensoverschrijdende online winkels van Europa, exclusief het reissegment.

In de ranglijst van de top 10 Europese retailers voor 2023 staat IKEA op nummer één. Het behaalde een omzet van 5,2 miljard euro. Daarna volgen Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas en Notino ronden de top tien af.

De 500 grootste grensoverschrijdende online retailers van Europa hebben hun omzet zien dalen als gevolg van het onstabiele economische klimaat en de concurrentie van Amerikaanse en Chinese merken. De omzet van de TOP 500 daalde in 2023 met 18% naar €50 miljard.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Facebook leidt sociale handel: platformtrends in sociaal winkelen
6 min. lezen

Facebook leidt sociale handel: platformtrends in sociaal winkelen

Ondanks het groeiende enthousiasme en de aanzienlijke investeringen in winkelen via sociale media (Social Commerce) op de westerse markten, heeft deze innovatieve mix van sociale netwerken en e-commerce nog niet het doorslaand succes behaald dat experts uit de industrie en platformontwikkelaars aanvankelijk hadden verwacht. Het concept om producten rechtstreeks via sociale-mediaplatforms te kopen, stuitte op […]

Artikel lezen
Cross-channel marketing voor e-commerce: de sleutel tot succes
3 min. lezen

Cross-channel marketing voor e-commerce: de sleutel tot succes

CleverTap, een toonaangevend platform voor klantbetrokkenheid en -retentie, heeft licht geworpen op de cruciale rol van cross-channel marketing voor e-commerce. Hun inzichten laten zien hoe online retailers effectief gebruik kunnen maken van meerdere communicatiekanalen om de klantbetrokkenheid te vergroten, de verkoop te stimuleren en de retentiepercentages te verbeteren. Door strategieën voor e-mail, sms, pushmeldingen en […]

Artikel lezen
De nieuwe verkoperstools van Google vergroten de ondersteuning voor het piekverkoopseizoen
3 min. lezen

De nieuwe verkoperstools van Google vergroten de ondersteuning voor het piekverkoopseizoen

Black Friday en Kerstmis staan voor de deur. Met het naderende winkelseizoen rolt Google verschillende belangrijke updates uit die zijn ontworpen om het succes te maximaliseren. De nieuwe verkoperstools van Google in Google Merchant Center en Google Ads zijn ontworpen om verkopers actuele informatie te bieden, de automatisering te verbeteren en marketingstrategieën te optimaliseren.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+