2 min. lezen

Google’s 2025-strategie plaatst Gemini AI in het centrum

TechCrunch meldt dat het leiderschap van Google tijdens een feestelijke strategievergadering op 18 december ambitieuze plannen heeft onthuld voor hun AI-initiatieven, waarbij CEO Sundar Pichai de nadruk legde op het Google Gemini AI-model als de centrale focus van het bedrijf voor 2025.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Google’s 2025-strategie plaatst Gemini AI in het centrum
Bron: Depositphotos

Tijdens de bijeenkomst zei Pichai: “2025 zal van cruciaal belang zijn”, waarbij hij de dringende noodzaak van snellere ontwikkeling benadrukte. Een gevoel van urgentie werd benadrukt door de opmerkingen van de CEO, waarin stond dat “er veel op het spel staat” terwijl het bedrijf onderhandelt over de moordende AI-markt.

Pichai gaf een eerlijke evaluatie van de huidige status van de Gemini-app terwijl hij sprak over de nieuw uitgebrachte app. Hoewel hij het “sterke momentum” van de applicatie erkende, was hij open over de moeilijkheden die in het verschiet liggen.

Hij erkende: “We hebben in 2025 nog wat werk te doen om de kloof te dichten en ook daar een leidende positie te verwerven”, verwijzend naar de positie van het bedrijf in de kunstmatige-intelligentie-industrie.

Met wisselend succes investeren grote techbedrijven momenteel zwaar in kunstmatige intelligentie, wat samenvalt met de strategische focus op Gemini.

De openheid van Google over zijn prestaties en gebreken laat zien dat het een realistisch bewustzijn heeft van de concurrentieomgeving.

Google positioneert zich voor wat het beschouwt als een transformatieve periode in technologische ontwikkeling, en de timing en presentatie van de bijeenkomst – compleet met vakantiekleding – vormden een ontspannen achtergrond voor wat een van de belangrijkste strategische spilpunten van het bedrijf van de afgelopen jaren lijkt te zijn.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Artikel lezen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd
3 min. lezen

Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd

Slechts 26% van de klanten beoordeelt digitale ervaringen als uitstekend. Wat kan er gedaan worden? Vorig jaar was er een golf van nieuws over uniforme data en generatieve AI, die beide het potentieel hebben om de klantervaring te transformeren. Waarom mislukt personalisatie vaak? En wat onderscheidt marktleiders van andere bedrijven? Het Adobe Digital Trends 2024-rapport […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+