2 min. lezen

Gewijzigde Hongaarse postwet treedt in werking

Hongaarse klanten krijgen toegang tot de online winkeldiensten van Magyar Posta. Er zullen vaste prijzen worden vastgesteld om Magyar Posta niet te benadelen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Gewijzigde Hongaarse postwet treedt in werking
Bron: Depositphotos

Vanaf 28 maart 2024 moet elke e-shop in Hongarije aanbieden om goederen aan klanten te bezorgen via Magyar Posta (Hongaarse Post). De details worden verstrekt door de Tsjechische APEK in een juridische brief in het Engels. Ze gaan ook dieper in op de blog Post without Borders.

“De verplichting om bezorging via Magyar Posta aan te bieden, geldt voor alle bedrijven die zich richten op de Hongaarse markt. De uitzondering is wanneer de handelaar de goederen rechtstreeks vanuit het buitenland levert. Daarom, als een e-shop pakketten rechtstreeks van Duitsland naar Hongarije verzendt, kan Magyar Posta de levering niet garanderen en hoeft het daarom niet te worden opgenomen in het aanbod van vervoerders van de winkel in kwestie”. Bron APEK.cz geciteerd op 27.3.2024 om 14:48.

De wetswijziging is bedoeld om staatsbedrijven te bevorderen en de verordening zal van toepassing zijn op het aanbod. Het is aan de klant om te beslissen of hij voor de Hongaarse Post of zijn concurrenten kiest om zijn bestelling te bezorgen. E-shops moeten echter de keuze bieden uit alle bezorgmethoden die door het postkantoor worden aangeboden: thuisbezorging (op het adres), levering op het postkantoor, levering in een afhaalpunt of in afhaalbussen.

De Hongaarse Post heeft vaste prijzen voor e-shops op haar website gepubliceerd. Magyar Posta heeft bijvoorbeeld een maximumprijs van HUF 990 (ongeveer € 2.5) vastgesteld voor bezorging op een postkantoor of brievenbus, en thuisbezorging zou HUF 1,990 (ongeveer € 5) moeten kosten. De prijs is afhankelijk van het gewicht van het pakket.

Op de naleving van de overheidsregulering wordt toegezien door de Autoriteit Consumentenbescherming. Het niet naleven van de regelgeving wordt beschouwd als schadelijk voor de belangen van consumenten en kan leiden tot maatregelen van de relevante autoriteiten. De juridische gevolgen kunnen een boete zijn.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+