2 min. lezen

Digitale portemonnees groeien in Duitsland

Nu meer dan de helft van de consumenten digitale portemonnees gebruikt voor online aankopen, blijkt uit een recent onderzoek dat ze in Duitsland behoorlijk populair worden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Digitale portemonnees groeien in Duitsland
Bron: Depositphotos

Verrassend genoeg lopen op verschillende gebieden oudere generaties voorop; babyboomers en senioren maken vaker dan Generatie Z-leden gebruik van betalingsgateways door digitale portemonnees voor e-commerce.

Toch gaan de mogelijkheden van digitale portemonnees veel verder dan eenvoudige betalingen en overschrijvingen. De alomtegenwoordigheid van mobiele telefoons biedt een speciale kans voor deze tools om een natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven te worden.

Het onderzoek van PYMNTS Intelligence, uitgevoerd in samenwerking met Google Wallet , verduidelijkt dit veranderende terrein. Op basis van een enquête onder 2.302 Duitse consumenten die eerder dit jaar werd gehouden, biedt hun paper, “Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition”, observaties .

Percentage consumenten in Duitsland dat het afgelopen jaar hun digitaal opgeslagen inloggegevens heeft gebruikt om toegang te krijgen tot evenementen of diensten, per generatie

Digital wallets to enter events or services Share of consumers in Germany who have used their digitally stored credentials to access events or services in the past year, by generation

Source: PYMNTS Intelligence

Belangrijke conclusies van het onderzoek zijn:

1. Nieuwe toepassingsgebieden in de reis- en transportindustrie.

2. Mogelijke gemakken, vooral voor mobiele gebruikers.

3. Hoge mate van tevredenheid onder consumenten die digitale portemonnees hebben gebruikt voor het presenteren van inloggegevens of identiteitsvalidatie.

4. Gevarieerde acceptatiepercentages van generaties met enkele verrassende trends.

Volgens het rapport is de Duitse markt klaar voor de komende fase van de ontwikkeling van digitale portemonnees. De mogelijkheid voor brede acceptatie neemt toe naarmate consumenten zich meer op hun gemak voelen bij het gebruik van deze tools voor verschillende taken, van het weergeven van ID’s tot toegang tot evenementen.

Het volledige onderzoek biedt grondige informatie voor een nader onderzoek naar hoe Duitsers digitale portemonnees gebruiken en wat de toekomst in petto zou kunnen hebben. In deze snel veranderende digitale omgeving onderzoekt het huidige gebruikstrends, generatieverschillen en mogelijke ontwikkelingsgebieden, waardoor bedrijven en consumenten beide nuttige informatie krijgen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Vakantieshoppen begint nu in de zomer en duurt 3 maanden, blijkt uit onderzoek
5 min. lezen

Vakantieshoppen begint nu in de zomer en duurt 3 maanden, blijkt uit onderzoek

Amazon Ads heeft een marketinggids uitgebracht voor de feestdagen van 2025. De bevindingen laten een radicale verschuiving in het winkelgedrag zien: 14% van de klanten begint in de zomer met winkelen en 31% voltooit aankopen na Cyber Monday. Prijs en kwaliteit van de content zijn belangrijker dan ooit.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
CTV, televisie en sociale video: wat is het verschil en waarom is het belangrijk?
4 min. lezen

CTV, televisie en sociale video: wat is het verschil en waarom is het belangrijk?

Video is tegenwoordig overal. Maar niet alle video’s zijn hetzelfde – en ze worden zeker niet op dezelfde manier weergegeven, worden niet op dezelfde manier gemeten en presteren niet op dezelfde manier. Hoewel in marketingdiscussies vaak termen als videoreclame, tv-spots of sociale video op één hoop worden gegooid, zijn dit in de praktijk drie verschillende […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Nieuwe gegevens: een derde van de shoppers vertrekt na slechte zoekervaring
4 min. lezen

Nieuwe gegevens: een derde van de shoppers vertrekt na slechte zoekervaring

Een klant komt aan in uw e-shop. Ze weten waar ze naar op zoek zijn, typen het eerste woord in de zoekfunctie – en niets. Er zijn geen resultaten, geen alternatieven en geen hulp beschikbaar. Een paar seconden later zijn ze al ergens anders aan het winkelen. Hoewel het zoeken op een website misschien een […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge