Verrassend genoeg lopen op verschillende gebieden oudere generaties voorop; babyboomers en senioren maken vaker dan Generatie Z-leden gebruik van betalingsgateways door digitale portemonnees voor e-commerce.
Toch gaan de mogelijkheden van digitale portemonnees veel verder dan eenvoudige betalingen en overschrijvingen. De alomtegenwoordigheid van mobiele telefoons biedt een speciale kans voor deze tools om een natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven te worden.
Het onderzoek van PYMNTS Intelligence, uitgevoerd in samenwerking met Google Wallet , verduidelijkt dit veranderende terrein. Op basis van een enquête onder 2.302 Duitse consumenten die eerder dit jaar werd gehouden, biedt hun paper, “Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition”, observaties .
Percentage consumenten in Duitsland dat het afgelopen jaar hun digitaal opgeslagen inloggegevens heeft gebruikt om toegang te krijgen tot evenementen of diensten, per generatie
Belangrijke conclusies van het onderzoek zijn:
1. Nieuwe toepassingsgebieden in de reis- en transportindustrie.
2. Mogelijke gemakken, vooral voor mobiele gebruikers.
3. Hoge mate van tevredenheid onder consumenten die digitale portemonnees hebben gebruikt voor het presenteren van inloggegevens of identiteitsvalidatie.
4. Gevarieerde acceptatiepercentages van generaties met enkele verrassende trends.
Volgens het rapport is de Duitse markt klaar voor de komende fase van de ontwikkeling van digitale portemonnees. De mogelijkheid voor brede acceptatie neemt toe naarmate consumenten zich meer op hun gemak voelen bij het gebruik van deze tools voor verschillende taken, van het weergeven van ID’s tot toegang tot evenementen.
Het volledige onderzoek biedt grondige informatie voor een nader onderzoek naar hoe Duitsers digitale portemonnees gebruiken en wat de toekomst in petto zou kunnen hebben. In deze snel veranderende digitale omgeving onderzoekt het huidige gebruikstrends, generatieverschillen en mogelijke ontwikkelingsgebieden, waardoor bedrijven en consumenten beide nuttige informatie krijgen.