2 min. lezen

Digitale portemonnees groeien in Duitsland

Nu meer dan de helft van de consumenten digitale portemonnees gebruikt voor online aankopen, blijkt uit een recent onderzoek dat ze in Duitsland behoorlijk populair worden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Digitale portemonnees groeien in Duitsland
Bron: Depositphotos

Verrassend genoeg lopen op verschillende gebieden oudere generaties voorop; babyboomers en senioren maken vaker dan Generatie Z-leden gebruik van betalingsgateways door digitale portemonnees voor e-commerce.

Toch gaan de mogelijkheden van digitale portemonnees veel verder dan eenvoudige betalingen en overschrijvingen. De alomtegenwoordigheid van mobiele telefoons biedt een speciale kans voor deze tools om een natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven te worden.

Het onderzoek van PYMNTS Intelligence, uitgevoerd in samenwerking met Google Wallet , verduidelijkt dit veranderende terrein. Op basis van een enquête onder 2.302 Duitse consumenten die eerder dit jaar werd gehouden, biedt hun paper, “Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition”, observaties .

Percentage consumenten in Duitsland dat het afgelopen jaar hun digitaal opgeslagen inloggegevens heeft gebruikt om toegang te krijgen tot evenementen of diensten, per generatie

Digital wallets to enter events or services Share of consumers in Germany who have used their digitally stored credentials to access events or services in the past year, by generation

Source: PYMNTS Intelligence

Belangrijke conclusies van het onderzoek zijn:

1. Nieuwe toepassingsgebieden in de reis- en transportindustrie.

2. Mogelijke gemakken, vooral voor mobiele gebruikers.

3. Hoge mate van tevredenheid onder consumenten die digitale portemonnees hebben gebruikt voor het presenteren van inloggegevens of identiteitsvalidatie.

4. Gevarieerde acceptatiepercentages van generaties met enkele verrassende trends.

Volgens het rapport is de Duitse markt klaar voor de komende fase van de ontwikkeling van digitale portemonnees. De mogelijkheid voor brede acceptatie neemt toe naarmate consumenten zich meer op hun gemak voelen bij het gebruik van deze tools voor verschillende taken, van het weergeven van ID’s tot toegang tot evenementen.

Het volledige onderzoek biedt grondige informatie voor een nader onderzoek naar hoe Duitsers digitale portemonnees gebruiken en wat de toekomst in petto zou kunnen hebben. In deze snel veranderende digitale omgeving onderzoekt het huidige gebruikstrends, generatieverschillen en mogelijke ontwikkelingsgebieden, waardoor bedrijven en consumenten beide nuttige informatie krijgen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Digitale portemonnee-passen: verhoog uw e-commerceverkoop met mobiele coupons
4 min. lezen

Digitale portemonnee-passen: verhoog uw e-commerceverkoop met mobiele coupons

Van eenvoudige instapkaarten tot effectieve marketingtools, digitale portemonnee-passen hebben een aanzienlijke ontwikkeling doorgemaakt. Binnen mobiele portemonnee-apps zoals Apple Wallet, Google Pay en Samsung Pay kunnen deze digitale representaties alles bevatten, van instapkaarten en tickets tot lidmaatschapskaarten, klantenkaarten en kortingsbonnen.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+