2 min. lezen

Chinese retailer Temu bekritiseerd door Europese consumentengroepen

De manier waarop Chinese e-commerce retailers omgaan met content op hun platforms wordt steeds kritischer bekeken.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Chinese retailer Temu bekritiseerd door Europese consumentengroepen
Bron: ChatGPT

Temu, de app voor discountwinkels die eigendom is van de Chinese e-commercegigant PDD Holdings, wordt geconfronteerd met klachten van consumenten dat zijn handelspraktijken in strijd zijn met een nieuwe wet op online inhoud in Europa.

De richtlijn digitale diensten van de Europese Unie verplicht onlinemarktplaatsen en tussenpersonen om illegale en schadelijke inhoud en namaakproducten op hun platforms te bestrijden. De pan-Europese consumentenorganisatie BEUC zei dat het een klacht had ingediend bij de Europese Commissie, terwijl 17 van haar leden in landen als Frankrijk, Italië en Nederland ook klachten hebben ingediend bij hun respectieve nationale autoriteiten.

“Temu is hier zelfgenoegzaam omdat het de Digital Services Act van de EU schendt”, zei BEUC-directeur-generaal Monique Goyens in een verklaring.

Temu, dat iets meer dan een jaar geleden de EU-markt betrad, zei dat het zijn service actief aanpast aan lokale praktijken en voorkeuren en zich inzet voor volledige naleving van de wet- en regelgeving van de markten waarin het actief is.

“Wat betreft de BEUC-klacht, we nemen deze zeer serieus en zullen deze grondig bestuderen. We hopen onze dialoog met de relevante belanghebbenden voort te zetten om de service van Temu voor consumenten te verbeteren”, aldus het bedrijf in een verklaring.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Italië dringt er bij de EU op aan om twee jaar eerder pakketten met een lage waarde te belasten
2 min. lezen

Italië dringt er bij de EU op aan om twee jaar eerder pakketten met een lage waarde te belasten

De Italiaanse minister van Economie Giancarlo Giorgetti vraagt de Europese Unie om een heffing op pakketten met een lage waarde te vervroegen van 2028 naar 2026, meldde Reuters. Volgens Giorgetti heeft de EU “sterke en snelle” regels nodig tegen goedkope en niet-gereguleerde producten van buiten de EU.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: wat de cijfers onthullen over e-commerce in Griekenland
4 min. lezen

Black Friday 2024: wat de cijfers onthullen over e-commerce in Griekenland

Black Friday blijft een van de belangrijkste benchmarks voor de retail- en e-commercesector. In Griekenland is het geëvolueerd van een noviteit naar een gerenommeerd winkelevenement, dat de verwachtingen van de consument vormgeeft en de operationele gereedheid van online winkels elk jaar in november test. De gegevens van 2024 laten niet alleen zien hoe Griekse consumenten […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz