2 min. lezen

Chinese retailer Temu bekritiseerd door Europese consumentengroepen

De manier waarop Chinese e-commerce retailers omgaan met content op hun platforms wordt steeds kritischer bekeken.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Chinese retailer Temu bekritiseerd door Europese consumentengroepen
Bron: Reuters

Temu, de app voor discountwinkels die eigendom is van de Chinese e-commercegigant PDD Holdings, wordt geconfronteerd met klachten van consumenten dat zijn handelspraktijken in strijd zijn met een nieuwe wet op online inhoud in Europa.

De richtlijn digitale diensten van de Europese Unie verplicht onlinemarktplaatsen en tussenpersonen om illegale en schadelijke inhoud en namaakproducten op hun platforms te bestrijden. De pan-Europese consumentenorganisatie BEUC zei dat het een klacht had ingediend bij de Europese Commissie, terwijl 17 van haar leden in landen als Frankrijk, Italië en Nederland ook klachten hebben ingediend bij hun respectieve nationale autoriteiten.

“Temu is hier zelfgenoegzaam omdat het de Digital Services Act van de EU schendt”, zei BEUC-directeur-generaal Monique Goyens in een verklaring.

Temu, dat iets meer dan een jaar geleden de EU-markt betrad, zei dat het zijn service actief aanpast aan lokale praktijken en voorkeuren en zich inzet voor volledige naleving van de wet- en regelgeving van de markten waarin het actief is.

“Wat betreft de BEUC-klacht, we nemen deze zeer serieus en zullen deze grondig bestuderen. We hopen onze dialoog met de relevante belanghebbenden voort te zetten om de service van Temu voor consumenten te verbeteren”, aldus het bedrijf in een verklaring.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week
3 min. lezen

Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week

De langverwachte Balkan Ecommerce Summit 2025 is slechts enkele dagen verwijderd en zal Sofia op 29-30 april 2025 in Arena Sofia transformeren in het e-commercecentrum van de Balkanregio. Naarmate het evenement nadert, biedt deze Deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit alles wat u moet weten om het meeste uit deze vooraanstaande digitale handelsbijeenkomst te halen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?
3 min. lezen

Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?

Instagram heeft officieel Edits onthuld – zijn eigen videobewerkingstoepassing. Het zal vooral worden gewaardeerd door makers van inhoud en kleine merken die hun videoproductie willen opschalen. Dit is een directe reactie op de populaire CapCut-tool, die onder ByteDance valt. Hoe verschillen deze toepassingen en welk potentieel hebben ze voor e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Tv-evolutie: veranderende kijkgewoonten en merkimplicaties
4 min. lezen

Tv-evolutie: veranderende kijkgewoonten en merkimplicaties

Hoe kijken mensen tegenwoordig naar videocontent? Wat beschouwen zij als “televisie” en waar werkt reclame het beste? CTV (Connected TV) staat nog niet in het middelpunt van de belangstelling voor onze e-commerce, maar ontwikkelingen in het buitenland suggereren dat dit snel kan veranderen. Een nieuwe studie van RTL AdAlliance biedt duidelijke gegevens en trends die […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+