3 min. lezen

Britse e-commercemarkt racet naar 12,6% groei in 2025

Volgens Trade.gov gegevens maakt de Britse e-commercesector een opmerkelijke groei door, met een verwachte jaarlijkse stijging van 12,6% tegen 2025, waardoor het de op twee na grootste markt ter wereld is, na de VS en China.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Britse e-commercemarkt racet naar 12,6% groei in 2025
Bron: Depositphotos

Digitale groei: de online verkoop in het VK met 36%

De online verkoop in het VK steeg in 2022 met 36%, de grootste jaarlijkse groei sinds 2007. Een bevolking van 67.7 miljoen, 71.8 miljoen mobiele telefoonverbindingen, ongeveer 66 miljoen internetgebruikers en 57 miljoen actieve gebruikers van sociale media zijn enkele van de belangrijkste digitale statistieken van het VK.

Deze digitale volwassenheid wordt weerspiegeld in het brede scala aan producten en diensten die Britse consumenten online kopen.

  • Mode, elektronica, speelgoed, hobby en doe-het-zelf, schoonheid, gezondheid en verzorging, meubels, media en eten en drinken behoren tot de belangrijkste e-commercegoederen en -diensten in het Verenigd Koninkrijk.
  • Tesco.com en Sainsbury’s.co.uk zijn de volgende twee grootste spelers op de Britse e-commercemarkt, na Amazon.co.uk.
  • Online winkelen stimuleert het consumentengedrag omdat het de beste prijzen en deals biedt.
  • Klanten wenden zich steeds vaker tot internet om te zoeken naar diensten op het gebied van mode, consumentenelektronica, huis en tuin, gezondheid en schoonheid en reizen.
  • Visa en MasterCard worden algemeen geaccepteerd en vrijwel alle in het VK gevestigde online retailers accepteren creditcards of betaalpassen.

Beveiliging en regelgeving geven vorm aan de digitale handel in het VK

Consumenten in het VK worden zich echter steeds meer bewust van online identiteitsdiefstal en zullen doorgaans alleen transacties uitvoeren op beveiligde websites. Smartphone-aankopen zijn nu goed voor meer dan tweederde van alle e-commerceverkopen en overtreffen de aankopen van tablets.

Intellectuele eigendomsrechten (IPR’s) worden goed beschermd door het Britse rechtssysteem en de handhavingsprocedures zijn vergelijkbaar met die in de VS. Bedrijven moeten zich houden aan de E-Commerce Regulations en andere wettelijke vereisten die van toepassing zijn op online contracten.

Toekomstvooruitzichten: de weg van het VK naar leiderschap in de digitale detailhandel

Het e-commercelandschap van het VK vertoont een robuuste groei en geavanceerde digitale infrastructuur, ondersteund door sterke consumentenbescherming en wettelijke kaders.

Met smartphone-aangestuurde aankopen die de verkoop domineren, veilige betalingssystemen en uitgebreide bescherming van intellectueel eigendom die voldoet aan de Amerikaanse normen, is de markt goed gepositioneerd voor verdere expansie.

Nu consumenten steeds meer prioriteit geven aan online winkelen vanwege de concurrerende prijzen en het gemak in diverse sectoren, van mode tot boodschappen, is de Britse e-commercemarkt klaar om zijn positie als wereldleider in digitale detailhandel te versterken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+