3 min. lezen

Amazon’s Prime Day Shopping-evenement breekt alle records

Oorspronkelijk ter herdenking van het 20-jarig jubileum van Amazon, begon Amazon Prime Day in 2015. Het werd in negen landen aangeboden en duurde aanvankelijk vierentwintig uur. Het evenement strekte zich dit jaar uit over 24 landen en vestigde verkooprecords.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Amazon’s Prime Day Shopping-evenement breekt alle records
Bron: Depositphotos

Prime Day begon als een 48-uurs winkelmarathon. Elk jaar komen er nieuwe landen bij en ook het aantal kortingen en aanbiedingen neemt toe. In 2023 werden bijvoorbeeld meer dan 375 miljoen dingen verkocht en bespaarden consumenten meer dan $ 2.5 miljard.

Niet alleen consumenten die op zoek zijn naar geweldige aanbiedingen zijn enthousiast over Prime Day, maar ook kleine en middelgrote bedrijven die op Amazon verkopen, kijken er naar uit. Voor hen biedt het een grote kans om de verkoop en de zichtbaarheid van het product te stimuleren. In 2022 overtrof hun omzet zelfs die van Amazon.

Er moet worden vermeld dat het evenement uitsluitend beperkt is tot premium Amazon Prime-leden. Voordelen zijn onder meer gratis verzending van miljoenen producten en snelle logistiek. Bepaalde plaatsen bieden bezorging op dezelfde dag of binnen twee dagen. Daarnaast beschikbaar voor abonnees zijn Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming en Amazon Fresh. Ze krijgen ook toegang tot unieke aanbiedingen en kortingen, waaronder speciale Prime Day-aanbiedingen.

Huishoudelijke artikelen, consumentenelektronica en Amazon-apparaten behoren tot de best verkochte categorieën.

Source: Numerator

Hoe zag 2024 eruit?

Prime Day 2024 doorbrak de prestaties uit het verleden. Met een inkomen van $ 14,2 miljard steeg het met 11% ten opzichte van vorig jaar. De aankoop van mobiele apparaten ($ 7 miljard) was goed voor meer dan de helft van het totaal, een stijging van 18,6% ten opzichte van vorig jaar.

In vergelijking met de normale dagverkopen in juni steeg de verkoop van Prime Day-elektronica met 61%. Verkoop kinderkleding met 165% ten opzichte van juni; Verkoop van school- en kantoorbenodigdheden met 216%. Men kan dit toeschrijven aan het komende begin van het schooljaar. Om deze reden is Prime Day perfect om deze goederen onder de aandacht te brengen; Bedrijven moeten hier dus over nadenken in hun marketingplan.

Hoewel grote bedrijven zoals Walmart en Target hun eigen speciale deals en winkelevenementen begonnen om consumenten aan te trekken en te concurreren met Prime Day, slaagde Amazon er deze maand in om marktaandeel van andere winkels te veroveren.

Om aan een deel van de vraag te voldoen, gaf Amazon eerder toegang tot koopjes nog voordat het tweedaagse evenement begon. Uit gegevens van Numerator blijkt dat, vergeleken met $ 56.64 in 2023, de gemiddelde besteding per bestelling voor de eerste 32 uur van Prime Day $ 60.03 bedroeg.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week
3 min. lezen

Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week

De langverwachte Balkan Ecommerce Summit 2025 is slechts enkele dagen verwijderd en zal Sofia op 29-30 april 2025 in Arena Sofia transformeren in het e-commercecentrum van de Balkanregio. Naarmate het evenement nadert, biedt deze Deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit alles wat u moet weten om het meeste uit deze vooraanstaande digitale handelsbijeenkomst te halen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?
3 min. lezen

Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?

Instagram heeft officieel Edits onthuld – zijn eigen videobewerkingstoepassing. Het zal vooral worden gewaardeerd door makers van inhoud en kleine merken die hun videoproductie willen opschalen. Dit is een directe reactie op de populaire CapCut-tool, die onder ByteDance valt. Hoe verschillen deze toepassingen en welk potentieel hebben ze voor e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Tv-evolutie: veranderende kijkgewoonten en merkimplicaties
4 min. lezen

Tv-evolutie: veranderende kijkgewoonten en merkimplicaties

Hoe kijken mensen tegenwoordig naar videocontent? Wat beschouwen zij als “televisie” en waar werkt reclame het beste? CTV (Connected TV) staat nog niet in het middelpunt van de belangstelling voor onze e-commerce, maar ontwikkelingen in het buitenland suggereren dat dit snel kan veranderen. Een nieuwe studie van RTL AdAlliance biedt duidelijke gegevens en trends die […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+