2 min. lezen

AI geeft ondernemingen een boost: 74% ziet ROI in het eerste jaar

Recent onderzoek van Google Cloud en de National Research Group toont de aanzienlijke invloed van generatieve kunstmatige intelligentie aan op verschillende domeinen, waaronder e-commerce marketing.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
AI geeft ondernemingen een boost: 74% ziet ROI in het eerste jaar
Bron: Depositphotos

Tussen 23 februari en 5 april van dit jaar ontdekte het onderzoek, waaraan 2.508 topmanagers van wereldwijde bedrijven met een inkomen van $ 10 miljoen of meer deelnamen, onverwachte conclusies over de toepassing en voordelen van kunstmatige-intelligentietechnologie .

Volgens de bevindingen:

  • 74% van deze early adopters beweerde hun investering binnen een jaar te hebben terugverdiend
  • 86% meldde dat hun inkomen met ten minste 6% was verbeterd
  • 61% van de respondenten gebruikt generatieve AI voor ten minste één functie

Deze gegevens tonen aan hoe strategisch onderscheidend kunstmatige intelligentie kan zijn in het huidige competitieve bedrijfsklimaat. Kunstmatige intelligentie is uiterst nuttig geweest op het gebied van e-commerce marketing.

Volgens de bevindingen hebben organisaties directe klantleads en overnames gemeld als gevolg van kunstmatige-intelligentietechnologieën. Deze trend was vooral duidelijk in de financiële dienstverlening, waar 82% van de respondenten zei dat leadgeneratie op basis van kunstmatige intelligentie een belangrijke groeimotor was.

Areas of business growth attributed to Gen AI. Source: Google

“Generatieve kunstmatige intelligentie is niet alleen een technologische ontwikkeling; Het is een strategische onderscheidende factor. Ons onderzoek toont aan dat early adopters van kunstmatige intelligentie aanzienlijke voordelen behalen, variërend van een hogere output tot een betere klantenservice tot een hoger inkomen”, aldus Oliver Park, vice-president van Google Cloud.

Volgens de Google Cloud-enquête is kunstmatige intelligentie, inclusief de toepassingen ervan in e-commercemarketing, naar voren gekomen als een belangrijk element dat de groei van het bedrijf en de productieverbetering stimuleert. Bedrijven die investeren in kunstmatige intelligentie en deze efficiënt integreren in hun activiteiten, zullen hoogstwaarschijnlijk een concurrentievoordeel behalen in de steeds veranderende digitale wereld naarmate de technologie verbetert.

Succes is afhankelijk van het evenwicht tussen technische adoptie en empowerment en training van werknemers, zodat het volledige potentieel van kunstmatige intelligentie wordt gerealiseerd in alle delen van het bedrijf, inclusief e-commerce marketingstrategieën.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe AI-geschreven inhoud te herkennen
3 min. lezen

Hoe AI-geschreven inhoud te herkennen

Recente ontwikkelingen in AI-taalmodellen zoals ChatGPT, Bard en Claude hebben het opmerkelijk uitdagend gemaakt om machinaal geschreven inhoud te onderscheiden van menselijk werk. Dit is vooral belangrijk in e-commerce, waar AI nu routinematig alles genereert, van productbeschrijvingen tot reacties van de klantenservice. Hoewel deze tools opmerkelijk vloeiende tekst kunnen produceren, onthult zorgvuldige analyse subtiele patronen […]

Artikel lezen
De toekomst van e-commerce is hier: Perplexity lanceert winkelmogelijkheden
3 min. lezen

De toekomst van e-commerce is hier: Perplexity lanceert winkelmogelijkheden

Kunstmatige intelligentie beïnvloedt steeds meer de manier waarop we winkelen en verkopen. De integratie in het aankoopproces brengt een reeks innovaties met zich mee die traditionele benaderingen transformeren in efficiëntere, snellere en gepersonaliseerde ervaringen. Dit blijkt uit Perplexity – een AI-aangedreven zoekmachine die naar verwachting een revolutie teweeg zal brengen in winkelen met zijn nieuwste […]

Artikel lezen
Wat is meeslepend winkelen?
4 min. lezen

Wat is meeslepend winkelen?

Immersive shopping is een retailstrategie die digitale innovatie combineert met de boeiende, tactiele aspecten van traditionele retail. Het combineert de digitale en fysieke werelden om gedenkwaardige en boeiende ervaringen te creëren door het gebruik van geavanceerde technologieën zoals virtual reality (VR), augmented reality (AR) en live shopping.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+