2 min. lezen

Advertentie-uitgaven in het VK bereiken £ 9,2 miljard in Q1 van dit jaar

De Britse reclamewereld heeft de bestedingsrecords in het eerste kwartaal overtroffen. Nieuwe cijfers van de Advertising Association en WARC laten een verbazingwekkende stijging van 9,3% in advertentie-uitgaven zien, waardoor het totale bedrag tussen januari en maart op een verrassende £ 9,2 miljard kwam.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Advertentie-uitgaven in het VK bereiken £ 9,2 miljard in Q1 van dit jaar
Bron: Depositphotos

Vooral gedreven door de constante uitbreiding van digitale reclame, overtrof deze verbazingwekkende stijging van digitale en online marketing eerdere schattingen met meer dan drie procentpunten. Online kanalen zijn vandaag de dag goed voor een verbazingwekkende 79,7% van de totale advertentie-uitgaven voor het Verenigd Koninkrijk.

Vooruit, zien industrieanalisten de opleving aanhouden. Met een verwachte stijging van 9,2% in het tweede kwartaal, zouden de advertentie-investeringen kunnen stijgen tot £ 9,7 miljard.

Source: AA/WARC Expenditure Report, July 2024

Experts voorspellen nu een jaarlijkse groei van 7,7%, dus de visie voor het hele jaar is naar boven bijgesteld. Tegen het einde van het jaar zou dit de digitale en online marketing in het Verenigd Koninkrijk opvoeren tot een verbluffende £ 39,4 miljard.

Er zijn verschillende industrieën die klaar zijn voor bijzonder goede prestaties:

  • Reclame buitenshuis: +12,5%
  • Zoekadvertenties: + 10,1%
  • Radio: +5,5%

Gedreven door een zomer vol sportevenementen, is Broadcaster Video On-Demand (BVOD) vooral ingesteld om voor het eerst de grens van £ 1 miljard te doorbreken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+