Vooral gedreven door de constante uitbreiding van digitale reclame, overtrof deze verbazingwekkende stijging van digitale en online marketing eerdere schattingen met meer dan drie procentpunten. Online kanalen zijn vandaag de dag goed voor een verbazingwekkende 79,7% van de totale advertentie-uitgaven voor het Verenigd Koninkrijk.
Vooruit, zien industrieanalisten de opleving aanhouden. Met een verwachte stijging van 9,2% in het tweede kwartaal, zouden de advertentie-investeringen kunnen stijgen tot £ 9,7 miljard.
Experts voorspellen nu een jaarlijkse groei van 7,7%, dus de visie voor het hele jaar is naar boven bijgesteld. Tegen het einde van het jaar zou dit de digitale en online marketing in het Verenigd Koninkrijk opvoeren tot een verbluffende £ 39,4 miljard.
Er zijn verschillende industrieën die klaar zijn voor bijzonder goede prestaties:
- Reclame buitenshuis: +12,5%
- Zoekadvertenties: + 10,1%
- Radio: +5,5%
Gedreven door een zomer vol sportevenementen, is Broadcaster Video On-Demand (BVOD) vooral ingesteld om voor het eerst de grens van £ 1 miljard te doorbreken.