3 min. lezen

3 nieuwe AI-functies op Google die de manier waarop u winkelt zullen veranderen

Google heeft drie baanbrekende AI-functies voor Chrome onthuld die het surfen op het web sneller, veiliger en efficiënter maken. Ze maken gebruik van de nieuwste AI- en Gemini-modellen van Google. Laten we eens kijken naar de nieuwe functies en hoe u deze kunt gebruiken in uw marketingstrategie.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
3 nieuwe AI-functies op Google die de manier waarop u winkelt zullen veranderen
Bron: Depositphotos

1. Google Lens voor Chrome op de desktop

Voorheen was Google Lens alleen beschikbaar op mobiele apparaten. Met deze verbetering kunnen gebruikers visuele inhoud op internet zoeken, selecteren en er vragen over stellen zonder het huidige tabblad te verlaten. Het zal nu beschikbaar zijn op de desktopversie van Chrome.

Wat betekent dit voor marketing?

  1. Betere productontdekking: Zorg ervoor dat uw visuele inhoud is geoptimaliseerd voor Google Lens om de zichtbaarheid ervan te vergroten. Afbeeldingen van hoge kwaliteit met duidelijke productdetails kunnen meer bezoekers trekken.
  2. Onderschat SEO-optimalisatie niet: pas je afbeeldingen aan met beschrijvende alt-tekst en metadata om ze gemakkelijk vindbaar te maken met Google Lens.



2. Vereenvoudigde productvergelijkingen

Houdt u van prijsvergelijkingen of de prijsvergelijkingsfunctie in uw winkel? Google heeft het over een andere boeg gegooid en een nieuwe kaartvergelijkingsfunctie geïntroduceerd. Zoals de naam al doet vermoeden, helpt het gebruikers om producten op meerdere tabbladen te vergelijken. Het door AI gegenereerde rapport consolideert productdetails, recensies, prijzen en beoordelingen op één tabblad, waardoor online winkelen gemakkelijker wordt.

Marketing bereik

  • Analyse van de concurrentie: Gebruik kaartvergelijking om te begrijpen hoe uw producten het doen ten opzichte van de concurrentie. U krijgt gewoon een constructieve audit om u te helpen uw tekst te optimaliseren. Je hebt de ruimte om de echte USP’s van je producten te belichten.
  • Promoties en kortingen: zorg ervoor dat uw prijsstrategieën concurrerend zijn. Markeer promoties en kortingen om shoppers aan te trekken die op zoek zijn naar de beste deals.

Source: Google

3. Praat over browsegeschiedenis

Een nieuwe functie stelt gebruikers in staat om eerder bezochte pagina’s te vinden met behulp van natuurlijke, gemoedelijke zoekopdrachten, waardoor het veel gemakkelijker wordt om informatie uit de browsegeschiedenis te halen. Chrome kan bijvoorbeeld vragen: ‘Wat is de naam van de ijssalon die ik vorige week heb bezocht?’ Het zal dan relevante pagina’s uit uw geschiedenis weergeven op basis van uw zoekopdracht. De functie bevat echter geen gegevens uit de incognitomodus.

“Het gebruik van deze functie is volledig optioneel. Je kunt het gewoon aan- of uitzetten in de instellingen”, zegt Google.

Hoe te gebruiken:

  • Zodat ze jou niet vergeten: Gebruik duidelijke en relevante trefwoorden en woordgroepen die gebruikers gemakkelijk kunnen onthouden en waarnaar ze kunnen zoeken.
  • Optimalisatie van inhoud: Analyseer op welke zoekwoorden mensen zoeken om uw inhoud opnieuw te ontdekken. Stem je website en contentstrategie hierop af.

Source: Google

 

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Digitale portemonnee-passen: verhoog uw e-commerceverkoop met mobiele coupons
4 min. lezen

Digitale portemonnee-passen: verhoog uw e-commerceverkoop met mobiele coupons

Van eenvoudige instapkaarten tot effectieve marketingtools, digitale portemonnee-passen hebben een aanzienlijke ontwikkeling doorgemaakt. Binnen mobiele portemonnee-apps zoals Apple Wallet, Google Pay en Samsung Pay kunnen deze digitale representaties alles bevatten, van instapkaarten en tickets tot lidmaatschapskaarten, klantenkaarten en kortingsbonnen.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+